Saturday 9 March 2013

Lagi Kecaman dan laporan Polis Kepada Tian Chua


Kenyataan biadab Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua berhubung insiden pencerobohan pengganas Sulu di Sabah terus dikecam banyak pihak.

Turut mengecam tindakan tersebut ialah seramai 100 ahli Persatuan Bekas Polis Malaysia (PBPM) Kelantan yang mengadakan demontrasi aman di hadapan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini hari ini.

Mereka turut membuat laporan polis menuntut supaya pihak berkuasa segera mengambil tindakan tegas terhadap Ahli Parlimen Batu itu.





Dalam demontrasi selama sejam itu peserta turut membawa sepanduk dan kain rentang yang mengutuk sekeras-kerasnya kebiadapan Tian Chua selain membakar gambar Naib Presiden PKR itu.

Pengerusi PBPM Kelantan, Mohd. Ali Mat Sin berkata, sebagai rakyat Malaysia, Tian Chua tidak berhak mengeluarkan kenyataan seperti itu yang jelas telah melukakan hati rakyat negara ini.

Katanya, demi kepentingan politik, Tian Chua sanggup mempermainkan kematian anggota keselamatan yang berjuang demi negara dengan menyatakan ia adalah drama oleh parti pemerintah.

"Jangan libatkan semua perkara dengan politik. Jangan disebabkan kepentingan politik dia (Tian Chua) sanggup rosakkan keamanan yang dikecapi negara selama ini.

"Saya harap rakyat tidak terpengaruh dengan kenyataan Tian Chua ini dan mesti terus bersatu memberi sokongan penuh terhadap kerajaan dan pasukan keselamatan yang sedang berjuang mempertahankan kedaulatan negara," katanya ketika ditemui di sini hari ini. - UTUSAN


No comments:

Post a Comment